עיצוב משרד ביתי

במהלך תקופת הקורונה חלק גדול מהעובדים ברחבי העולם שינו את המקום ממנו הם עובדים ועברו לעבודה מהבית במקום במשרד. אין ספק שמדובר בשינוי משמעותי ורציני, אך חלק גדול מהעובדים דווקא נהנו משינוי זה. למעשה, סקרים רבים שנערכו מצאו שלמעלה מ-50% מהעובדים ישמחו להמשיך לעבוד מהבית גם לאחר תקופת הקורונה. על פי המצב הנתון, ייתכן שעבודה מהבית הולכת ללוות אותנו לאורך זמן רב, הודות לכך אנחנו צריכים להתאים את הסביבה הביתית שלנו ואת עצמנו לשינויים הללו. במאמר הבא ריכזנו עבורכם רעיונות לעיצוב משרד ביתי וטיפים שיעזרו לכם להפוך את המשרד הביתי שלכם לסביבת עבודה מנצחת! אז קדימה בואו נצא לדרך!

איך לעצב משרד קטן בבית

קחו את עיצוב המשרד הביתי שלכם ברצינות!

אנשים רבים אינם יודעים כיצד הם לעצב את המשרד הביתי שלהם באופן שיהפוך את יום העבודה שלהם לנוח יותר ובריא יותר. הדבר הראשון שעליכם לעשות הוא להתייחס אל המשרד הביתי שלכם כפי שחברות גדולות מתייחסות אל סביבת העבודה שלהן. כלומר, עליכם לשאוף ליצור סביבת עבודה שתעזור לכם לעבוד בצורה היעילה ביותר, תוך כדי שמירה ושיפור של כל האלמנטים התורמים לרווחה האישית שלכם: האלמנט הפיזי, האלמנט הרגשי והאלמנט הקוגניטיבי. 

 

רווחה אישית היא למעשה התייחסות אל כל האלמנטים שציינו כמחוברים זה אל זה. לצורך הדוגמה, אם נעביר את כל יום העבודה שלנו כשאנו יושבים על כיסא עשוי עץ שלקחנו מפינת האוכל שלנו, אין ספק כי פעולה זו תשפיע לרעה על הגוף שלנו, אבל מעבר לכך תהיה לפעולה זו השפעה נוספת – ישיבה ממושכת על כיסא קשה ולא נוח תיפגע ברמת הריכוז שלנו וכתוצאה מכך אנחנו נהיה הרבה פחות ממוקדים ויעילים.

עיצוב משרד ביתי: בחירת הריהוט האופטימלי

חלק גדול מהעובדים אשר עובדים דרך הבית, מאבדים את הריכוז שלהם תוך זמן קצר מהרגע בו הם מתחילים לעבוד, זאת מכיוון שהם מחפשים אחר תנוחת ישיבה מתאימה שתהיה נוחה עבורם. חלק גדול מהעובדים אינם יודעים זאת, אבל לכיסא ולשולחן בהם אנו משתמשים במהלך יום העבודה שלנו, ישנה השפעה רבה על רמת הריכוז שלנו ועל היעילות שלנו במהלך העבודה.

עיצוב משרד ביתי קטן

בחרו בכיסא ארגונומי

מאחר ואת רוב יום העבודה שלנו אנחנו מעבירים כאשר אנו יושבים על כיסא, ישנה חשיבות רבה לבחירת הכיסא שישמש אותנו לעבודה. אם אתם חושבים על עיצוב משרד ביתי, ההמלצה שלנו היא לבחור כיסא ארגונומי. כיסא ארגונומי הוא כיסא בעל יכולות רבות של כוונון לצורך עבודה ממושכת, מדובר בכיסא שניתן להתאים אותו לצרכים האישיים של כל אדם. כאשר זה נוגע לעבודה, רמת הנוחות של הכיסא חשובה בעשרות מונים מהמראה של הכיסא.

בחירת שולחן למשרד ביתי: הגודל כן קובע!

לפני שאתם רוכשים שולחן למשרד הביתי שלכם, אנחנו ממליצים לכם לערוך בדיקה עם עצמכם ולהבין מהם הצרכים שלכם, במידה ובמסגרת העבודה שלכם אתם עובדים עם מסמכים רבים, יש סיכוי טוב כי שולחן גדול עליו אתם יכולים לשים מספר מסמכים בו זמנית הוא השולחן לו אתם זקוקים. מנגד, אם מרבית העבודה שלכם נעשית דרך המחשב ואתם בקושי משתמשים במסמכים, יש סיכוי טוב כי שולחן קטן יהיה הבחירה המושלמת עבורכם.

טיפים לעיצוב משרד ביתי

מקומות אחסון: סדר זה שם המשחק

עוד טיפ חשוב בעיצוב משרד ביתי, תדאגו למקומות אחסון לניירת וקלסרים. אחד הנושאים שהכי מאפיינים משרד הוא מסמכים וניירת כגון: קבלות, חשבוניות, מכתבים שונים, טפסים ועוד. כל אלה גורמים לבלגן ואי סדר בראש כאשר הם מפוזרים ואינם מסודרים כמו שצריך. כדי לא להגיע למצב בו כל המשרד הביתי שלכם עמוס בניירת ומסמכים, אנו ממליצים לכם לעבור על כל המסמכים הנמצאים ברשותכם ולמיין אותם, זרקו את כל המסמכים בהם אין לכם צורך.

 

בנוסף לכך, מומלץ להשתמש בקלסרים ולמיין את המסמכים שלכם בהתאם, באופן הזה תוכלו להכניס כל מסמך חדש שתקבלו לחוץ המתאים לו, ככה תשמרו על סדר במסמכים שלכם. כמו כן, יש לכם אפשרות להירשם לשירות של קבלות דיגיטליות, כך תוכלו להתייעל ולחסוך מעצמכם כמות משמעותית של ניירת.

איך לעצב משרד ביתי לבד

טכנולוגיה מתקדמת

הטכנולוגיה המתקדמת של ימינו יכולה להקל באופן משמעותי בעיצוב משרד ביתי. לצורך הדוגמה, אתם יכולים לרכוש מדפסת אלחוטית ולמקם אותה בחדר נפרד מחדר המשרד הביתי שלכם. באופן הזה אתם חוסכים לעצמכם מקום משמעותי במשרד הביתי שלכם ואתם שומרים על עיצובו. בנוסף על כך, מומלץ לבחור עכבר ומקלדת אלחוטיים אשר יחסכו לכם את השימוש בכבלים שתופסים מקום בחלל וגם פוגעים בעיצוב של החלל.

גרפיטי: ציורי קיר משרד

ציורי קיר במשרדים הפכו לפופולריים בעולם אומנות עיצוב פנים בשנים האחרונות. עיצוב קיר משרד מאפשר לכם ליצור אווירה צבעונית, צעירה ומלאת חיים, אווירה מגניבה כזו שלעובדים יהיה כל כך כיף במשרד – שהם לא ירצו ללכת הביתה! אז אתם יש לכם רעיון ואתם רוצים

בעיצוב משרד ביתי קטן נצלו את החלל ככל האפשר

כאשר אנחנו ניצבים בפני עיצוב משרד ביתי קטן יחסית, חשוב מאוד לנסות ולנצל את כל החלל בצורה אפקטיבית ומיטבית. למשל, תוכלו להשתמש במדפים המסודרים לגובה על מנת לחסוך מקום משמעותי בחלל.

תשלבו צמחים במשרד הביתי

מחקרים רבים שנערכו ברחבי העולם, מצאו ששילוב צמחים בסביבת העבודה עשוי לתרום להפחתת לחצים ולהעלאת הקשב והריכוז, וזאת הודות לכך שצמחים משרים תחושה של רוגע ושלווה. כמו כן, צמחים יכולים לעזור גם להגברת היצירתיות והיעילות שלנו במסגרת העבודה. אם כבר החלטתם להשקיע בעיצוב משרד ביתי, תנסו לשלב בו צמחים, אפילו אם מדובר בצמח אחד בלבד. בהצלחה!

רעיונות לעיצוב משרד
שיתוף ב facebook
Facebook
שיתוף ב email
Email
שיתוף ב whatsapp
WhatsApp
שיתוף ב telegram
Telegram
[elementor-template id="5789"]